Fabrice Maquignon vervangt Dirk Debraekeleer aan het hoofd van Mediagenix

De Belgische IT-leverancier, die gespecialiseerd is in het verdelen van content voor de mediasector, heeft Fabrice Maquignon benoemd tot CEO, om zo de ontwikkeling van zijn platform Whats`on op internationaal niveau te verzekeren.

post-image-3

Het Belgisch bedrijf Mediagenix heeft beslist om over te gaan tot een reorganisatie van zijn directieteam om zo de groei van zijn bedrijf in het buitenland te bevorderen. Fabrice Maquignon wordt CEO van het bedrijf, wat zijn voorganger, Dirk Debraekeleer, toelaat om zich op de strategie te focussen.

Fabrice Maquignon komt van Transwide & Teleroute (Alpega Groep), het bedrijf waar hij 13 jaar lang CEO was. Fabrice heeft een grote ervaring in de ontwikkeling van activiteiten op internationale schaal, in digitalisering van de logistiek en in de wereld van SaaS.

Dankzij deze expertise kan Mediagenix haar transformatie in de mediasector verderzetten. Terwijl Dirk Debraekeleer, de huidige CEO van het bedrijf, zich zal focussen op de strategische uitdagingen en de partnerschappen.

Het aldus versterkte directieteam zal de veranderingen onder ogen moeten zien die zich voordoen in het gedrag van de kijkers - veranderngen die de huidige spelers van de mediawereld ertoe verplichten om hybride modellen te adopteren, die zowel lineaire, on-demand als streaming distributie omvatten.

De komst van spelers zoals Netflix en Disney+ hebben immers een heuse revolutie veroorzaakt in de sector, waardoor content management duidelijk complexer geworden is voor de mediabedrijven.

Mediagenix, dat kantoren heeft in Brussel, laat bedrijven uit de sector toe zich aan deze veranderingen aan te passen via zijn Whats`on platform, een dynamische software aangepast aan de sterke groei van plaatselijke en globale streamingdiensten.

Show More
Back to top button