Nieuwe uitdaging voor de IT-partners: anticiperen op de verandering

Alle bedrijfssectoren werden in 2020 geconfronteerd met uiteenlopende uitdagingen. Dit toont aan hoe belangrijk het is om de uitrol van technologische oplossingen in te plannen waarbij men in het achterhoofd moet houden om te anticiperen op verandering. Om zo nieuwe kansen voor het kanaal te creëren ...

post-image-3

Alle bedrijfssectoren werden in 2020 met grote uitdagingen geconfronteerd, zowel de detailhandel, productie, financiële dienstverlening als de publieke sector, onderwijs en gezondheidszorg.

Dit toont aan dat we "bij het ontwerpen en uitrollen van technologische oplossingen voortaan rekening moet houden met een belangrijk principe: anticiperen op de verandering", zo meent Kenneth del Rio Van Heese, directeur Business Partners & Alliances bij VMare Benelux.

Bedrijven hebben immers de mogelijkheid hun overleven te verzekeren dankzij de toepassingen die zij gebruiken en de manier waarop mensen die gebruiken. Bedrijven oriënteren zich trouwens ook steeds vaker naar medewerkers die "anywhere" werken, dus waarbij de plek waar zij hun taak uitoefenen weinig belang heeft, zolang zij maar hun werk kunnen doen.

Deze situatie kan weliswaar belangrijke uitdagingen met zich meebrengen en tot verwarring leiden, maar biedt ook enorme opportuniteiten voor bedrijven die over de nodige technologische vaardigheden en expertise beschikken om voor deze overgang te zorgen, zo gaat de expert verder.

Maar wat is er nodig om die verandering te stimuleren? En hoe kunnen de partners hun klanten ondersteunen en tegelijkertijd voor hun eigen groei zorgen?

Volgens Kenneth del Rio van Heese zijn er 3 sleutelelementen van belang: de toepassingen, de mensen en de infrastructuur. Met andere woorden, applicaties die klaar zijn voor de toekomst. In een crisisperiode kan de vraag naar moderne toepassingen bijzonder snel stijgen.

De bedrijven moeten dus "in staat zijn om nieuwe applicaties en nieuwe diensten te ontwikkelen, uit te rollen, te beheren, te beveiligen en te bezorgen, willen zij beantwoorden aan de behoeften van hun werknemers en hun klanten - nu en later".

Partners die zich willen omvormen tot strategische IT-consultants "moeten hun klanten bijstaan op een manier die het maken van deze nieuwe toepassingen en nieuwe diensten versnelt. En dit zodat de bedrijven de applicatie in gelijk welke cloud kunnen beheren".

Aan de andere kant moeten bestaande applicaties gemoderniseerd worden en moet men sneller de principes van native cloud-oplossingen adopteren, zodat klanten het beste van twee werelden krijgen:  de oude en de nieuwe.

Wat betekent dit allemaal voor het "kanaal"? Dit betekent dat, ongeacht de problemen waarmee bedrijven geconfronteerd worden, alle spelers in het kanaal strategische IT-consultants nodig hebben.

"Ze hebben partners nodig die weten wat er vereist is om de toekomstbestendige applicaties, de werkplekken en/ of de infrastructuur te leveren die dit ondersteunen", besluit de manager van VMware; een bedrijf dat een "Master Services Competencies"-programma heeft voor partners die willen investeren in nieuwe vaardigheden en een toekomstgericht partnerschap.

Een toekomst die gekenmerkt wordt door meer flexibiliteit en een beter vermogen om klanten te behouden.

 

Show More
Back to top button