Lenovo boekt recordresultaten in 4de kwartaal en behaalt nieuwe mijlpaal afgelopen fiscaal jaar

Lenovo overschrijdt de kaap van 60 miljard US dollar aan inkomsten, met recordjaarwinst.

post-image-3
HONGKONG – De Lenovo Group (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) kondigt vandaag recordresultaten aan voor de Groep voor zowel het vierde kwartaal als het fiscale jaar, met een fenomenale groei in alle onderdelen van het bedrijf. De resultaten tonen de veerkracht van de Groep en het vermogen om een evenwichtige, consistente en duurzame groei te bereiken, terwijl de Groep blijft diversifiëren en transformeren in lijn met zijn 3S - bedrijfsstrategie (Smart IoT, Smart Infrastructure, Smart Solutions). 

In het vierde kwartaal steeg de omzet van de Groep met 48% jaar-op-jaar tot 15,6 miljard US dollar. De winst is de hoogste groei in twee jaar - met een pre-tax inkomen van 380 miljoen US dollar en een netto-inkomen van 260 miljoen US dollar - respectievelijk een stijging van 392% en 512%. De resultaten van het vierde kwartaal sloten een recordjaar af, met een jaarlijkse omzet van de Groep die meer dan 60 miljard US dollar bedroeg. Meer dan 10 miljard US dollar meer dan in het vorige fiscale jaar. De winst steeg zelfs nog sneller, met een inkomen vóór belastingen van bijna 1,8 miljard US dollar en een netto-inkomen van 1,2 miljard US dollar - beide een stijging van meer dan 70% op jaarbasis. 

"Afgelopen kwartaal hebben we ons snelst groeiende kwartaal in bijna tien jaar laten zien en we hebben het boekjaar afgesloten met de nieuwe mijlpaal  van meer dan 60 miljard US dollar aan inkomsten, en een aanzienlijke groei van de winst naar een nieuw record. Deze historische hoogtepunten hebben we bereikt door gebruik te maken van onze kerncompetenties: een duidelijke strategie, innovatieve producten, operationele uitmuntendheid en een mondiaal-lokaal model om in te spelen op de nieuwe behoeften in het 'nieuwe normaal'. In de toekomst zullen we gebruik maken van de enorme groeikansen die worden gecreëerd door de markttrends van information consumption upgrade, infrastructure upgrade en application upgrade om een duurzame groei op lange termijn te stimuleren en ervoor te zorgen dat we in de komende jaren een nog slimmere toekomst kunnen bouwen." - Yuanqing Yang, Lenovo Chairman en CEO.

Lenovo Benelux PCSD 
"Een zeer gestage en continue groei in het KMO-segment in de Benelux is ons grootste hoogtepunt geweest. Er was een omzetgroei van meer dan 30% op jaarbasis en we bereikten het hoogste marktaandeel in de geschiedenis (25,9% januari-maart), terwijl we het vertrouwen en de sterke samenwerking met onze zakelijke partners hebben behouden om de huidige uitdagingen in de sector te overwinnen. Online activiteiten hebben het afgelopen jaar een zeer sterke bijdrage geleverd aan onze activiteiten en aan het succes in het onderwijs en het thuiswerksegment. In de toekomst zullen we ons dienstenaanbod blijven versnellen, met de nadruk op As A Service-diensten op maat en de uitbreiding van de Smart Collaboration-oplossingen van Lenovo. Onze focus op het KMO-segment en de nauwe samenwerking met onze zakelijke partners om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn blijft en groeit gestaag, net als onze positie in de publieke sector en het onderwijs." – Maarten Guijt – General Manager Lenovo Benelux PCSD.

Lenovo ISG Benelux 
"Ons 4e en laatste kwartaal van het boekjaar was ontegensprekelijk sterker dan de vorige kwartalen van het boekjaar 2021. Als gevolg daarvan, bleef de Benelux één van de sterkst presterende markten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA), zowel wat betreft omzet, winst als productiviteit. Het volledige fiscale jaar was een groot succes voor de Benelux, met een hoge dubbelcijferige groei in omzet, winst en marktaandeel. Deze groei kan worden toegeschreven aan een goede mix in al onze belangrijkste productsegmenten; server, storage en software defined solutions."

"Een belangrijke factor die onze groei ondersteunde was het vermogen om zeer snel te leveren, meer dan 90% van de geplaatste orders werd in hetzelfde kwartaal geleverd. Het is juist die supply chain performance die zowel door onze partners als onze klanten zeer gewaardeerd wordt." – Tina Borgbjerg – General Manager Lenovo ISG Benelux & Nordics.
 
Lenovo Motorola Benelux 
“Ondanks een jaar vol uitdagingen op het gebied van aanbod en een wereldwijde pandemie, boekten we bedrijfsgroei voor de mobiele divisie van Lenovo (MBG). Met name de online business was een sterke groeifactor. We zagen een stijging van 85% in verkoop in de Benelux en 100% omzetgroei gedurende het volledige boekjaar. Daarnaast zijn we blij om te zien dat onze huidige zakenpartners samen met ons groeien, terwijl we de distributie met operatoren vergroten en onze B2B-propositie uitbreiden. Hierdoor behaalde Motorola in het vierde kwartaal de nummer 3 positie in verkochte units in Nederland. Het is onze bedoeling om deze prestatie in België te herhalen. ” – Ruben Weenink – General Manager Lenovo MBG, Motorola Benelux. 

Het volledige persbericht en meer info over de resultaten kan u hier vinden. 
Show More
Back to top button