Hoe Daimler Mobility en Visa e-commerce in de auto opnieuw uitvinden

De twee bedrijven zijn een technologisch partnerschap aangegaan om de integratie van digitale handel in auto's te vereenvoudigen. Een wereldprimeur. Lees meer.

post-image-3

Dankzij een nieuw wereldwijd technologiepartnerschap tussen Daimler Mobility en Visa zal Daimler vanaf het voorjaar van 2022 "native" betalingen aanbieden op basis van de technologie van de gigant Visa.

Met de nieuwe technologie kunnen bezitters van een Mercedes-Benz auto in het interieur van de auto betalen voor goederen en diensten met behulp van een betaalmiddel op basis van vingerafdrukauthenticatie.
Met andere woorden, het invoeren van wachtwoorden of het gebruik van mobiele toestellen om betalingen te authenticeren zou binnenkort wel eens tot het verleden kunnen behoren, aangezien het voertuig zelf een biometrisch betaalmiddel zal worden, dankzij de Delegated Authentication Technology van Visa.

Hoewel de technologie aanvankelijk alleen in het VK en Duitsland beschikbaar zal zijn, zal zij naar verwachting snel op andere Europese markten worden ingevoerd. 

In de praktijk kunnen aankopen rechtstreeks worden gedaan op de centrale eenheid van de auto, of MBUX, waarmee de weg wordt vrijgemaakt voor "in-car commerce". 
Dit zal de komende jaren een belangrijke pijler worden van de luxe klantenervaring.
Zo zal het wereldwijde platform van Daimler Mobility, Mercedes pay genaamd, klanten in staat stellen rechtstreeks vanuit hun auto goederen en diensten aan te kopen, waaronder Mercedes-diensten, terwijl het ook andere use-cases biedt zoals tanken en parkeren.

"We zijn verheugd om samen met onze partner Daimler Mobility voor het eerst een native oplossing voor betalingen in de auto tot leven te brengen. Dit is een concreet voorbeeld van hoe een leider in digitale betalingen en de uitvinder van de auto hun technologieën kunnen combineren om de volgende generatie van intelligente oplossingen in de autosector te creëren," aldus Antony Cahill, Deputy CEO en Head of European Markets voor Visa in Europa.

Franz Reiner, Chief Executive Officer van Daimler Mobility, voegt hieraan toe: "Mercedes Pay is ons competentiecentrum voor betalingen in de auto, waarmee wij onze klanten over de hele wereld digitale diensten aanbieden die naadloos zijn geïntegreerd in het ecosysteem van Mercedes-Benz. Niets is handiger dan een betaling goedkeuren met uw vingerafdruk.

Het Duitse automerk Daimler is daarmee de eerste autofabrikant ter wereld die het Visa Cloud Token Framework in zijn voertuigen integreert. 
Een cloudgebaseerde beveiligingstechnologie die meer flexibiliteit biedt voor meerdere apparaten, aangezien gevoelige betalingsgegevens worden omgezet in tokens (digitale tokens) en veilig worden opgeslagen. 

Verwacht wordt dat het aantal connected cars de komende twee jaar wereldwijd meer dan 352 miljoen zal bedragen en dat het totale volume van betalingen in voertuigen tegen 2025 ongeveer 86 miljard dollar zal bedragen.  
 
Show More
Back to top button