Home/ channel belgium /Hoe iDalko zijn inkomsten verdrievoudigde Hoe iDalko zijn inkomsten verdrievoudigde De Belgische IT-startup heeft zijn inkomsten verdrievoudigd met zijn Exalate integratiesoftware, een oplossing die door veel Fortune 500-bedrijven wordt gebruikt. 2021-12-17Comment 149318147 iDalko werd in 2011 opgericht door Francis Martens en Hilde Van Brempt en heeft naam gemaakt met zijn IT-oplossingen op basis van Atlassian-software. Zijn vlaggenschipproduct, de SaaS-integratiesoftware Exalate, stelt bedrijven in staat samen te werken en hun gegevens in real time te synchroniseren. Tegelijkertijd biedt het beveiligingsprotocollen van zeer hoog niveau. Bovendien kan het instrument de meest complexe scenario's aan, terwijl de gebruikers toch de volledige controle over hun eigen gegevens en processen behouden. Vandaag is de Belgische start-up een wereldwijd succesverhaal: veel Fortune 500-bedrijven (één op drie van de top 50) gebruiken nu zijn technologische oplossing. Het gaat onder meer om Nestlé, IBM, Dropbox, Samsung, Dell, Capgemini, Cisco, Verizon, T-Mobile, Levi's, Airbus, VMware, de Nationale Bank van België en HP. Het resultaat: vorig jaar heeft de schaalvergroting met Exalate haar omzet verdrievoudigd. Tegelijkertijd opende het nieuwe kantoren in Costa Rica en India om de Amerikaanse en APAC (Azië-Pacific) markten beter te kunnen bedienen. Hoewel integratietools niet nieuw zijn, "is Exalate de enige software ter wereld die bedrijfsoverschrijdende transversaliteit biedt, met een hoge mate van veiligheid en autonomie in het gebruik. Het stelt je in staat om netwerken tussen organisaties op te bouwen en tegelijkertijd andere bedrijven in staat te stellen zich snel en gemakkelijk bij die netwerken aan te sluiten," legt Francis Martens, medeoprichter en CEO van iDalko, uit. Volgens iDalko "kunnen bedrijven ook de klantervaring verbeteren, door een volledige keten van leveranciers en onderaannemers te creëren. Op het gebied van klachtenbeheer kunnen support tickets niet van het ene bedrijf naar het andere worden doorgegeven. Na een zeer sterke groei in 2021 zou 2022 een cruciaal jaar moeten worden voor het bedrijf: "Onze ambitie is om Exalete de standaardoplossing te maken voor business-to-business samenwerking wereldwijd. We hebben net 'Exalate Connector' voor Salesforce gelanceerd om meer teams te verbinden. Tegelijkertijd gaan wij door met de ontwikkeling van Table Grid, ons gegevensbeheersinstrument van de volgende generatie. "De afgelopen tien jaar hebben we ervoor gekozen om met een zekere discretie te werken. Wij wilden ons concentreren op onze groei, op de verkoop en op het aantrekken van nieuwe klanten. Nu is het tijd om een versnelling hoger te gaan. We bereiden ons voor op een vertienvoudiging in de komende drie jaar", besluit Hilde Van Brempt, medeoprichter van het bedrijf, dat nu wereldwijd meer dan 2.000 klanten heeft. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Voorbeeld Newsletter Enter your Email address