Voorspellingen en kansen voor de communicatie-industrie in 2022

Nuvias heeft IT-besluitvormers in Europa ondervraagd over de grootste uitdagingen en kansen voor de unified communications-markt in 2022. Uitdagingen die IT-kanaalpartners kansen bieden om hun diensten uit te breiden.

post-image-3

Nuvias UC heeft IT-besluitvormers in Europa gevraagd naar hun mening over de grootste uitdagingen en kansen in de unified communications-markt in 2022. In afwachting van de volledige resultaten van het rapport, komt de onderneming nu al met de eerste conclusies.

De eerste grote trend is dat hybride werken een langetermijntrend lijkt te zijn, aangezien veel werknemers aarzelen om voltijds naar kantoor terug te keren. Vanuit een cultureel perspectief denken 7 van de 10 respondenten dat hybride werken een kloof zal creëren tussen degenen die op kantoor komen en degenen die thuis werken.
 
Welke mogelijkheden zijn er voor IT-wederverkopers en het distributienetwerk? Julien Collangettes, European Sales Director bij Nuvias UC, voorspelt "een toenemende vraag naar ondersteuning van channelpartners om niet alleen de technologieën, maar ook de bijbehorende bedrijfsstrategieën voor organisaties in te zetten. Deze moeten werknemers de samenwerkingshulpmiddelen bieden die zij nodig hebben, zowel thuis als op kantoor.
 
Unified communications zullen dus een sleutelrol spelen in de moraliteit en de continuïteit van het bedrijfsleven, aangezien organisaties ernaar streven culturele barrières te doorbreken. "Wij zijn technologiedeskundigen, maar het is even belangrijk om een goed inzicht te hebben in de business en in wat bedrijven te wachten staat. En dit is waar het kanaal de kans heeft om waardevol te zijn bij het verstrekken van informatie in tijden van verandering," legt Julien Collangettes uit.
 
Een andere trend is dat meer dan een derde van de ondervraagde IT-managers zegt dat het gebrek aan technische vaardigheden binnen hun team hun grootste frustratie is. Gezien de huidige stressvolle periode van versnelde digitale transformatie is deze trend begrijpelijk.
 
"Ook op dit gebied is voor IT-resellers een belangrijke rol weggelegd," zegt Julien Collangettes. "Zij kunnen zich verder ontwikkelen tot technische experts in alle aspecten van unified communications. De deskundige verwacht dat bedrijven meer synergetische relaties zullen willen ontwikkelen om de kloof tussen kennis en vaardigheden te overbruggen.
 
Tekorten aan arbeidskrachten over de hele wereld en in alle sectoren wijzen erop dat het vaardigheidsprobleem waarschijnlijk niet op korte termijn zal worden opgelost en misschien zelfs zal verergeren. "Ik verwacht dat wij en onze channelpartners de komende 12 maanden zullen worden gevraagd om dit tekort aan technische vaardigheden bij bedrijven te helpen opvullen. Bovendien zullen we tegen het einde van het jaar zien dat steeds meer partners de rol van consultant op zich nemen.
 
In het rapport wordt een derde belangrijke trend voor 2022 belicht, namelijk communicatiemiddelen die op alle apparaten werken.
"De toename van het aantal communicatiekanalen heeft de directe uitdagingen van werken op afstand misschien verlicht, maar veel bedrijven hebben nog steeds het gevoel dat hun werknemers niet helemaal tevreden zijn met de communicatiemiddelen die worden aangeboden. Meer dan twee op de vijf IT-managers zijn op zoek naar communicatietools die gemakkelijk werken op alle apparaten.
 
Hoe zullen bedrijven in 2022 aan de vraag van hun werknemers voldoen? Uit de eerste bevindingen van de studie blijkt dat "de verwachtingen van telewerkers bedrijfs- en IT-managers ertoe zullen aanzetten de verstoring aan te pakken die wordt veroorzaakt door het gebrek aan integratie van communicatiemiddelen". Voor IT-wederverkopers is dit een gelegenheid om de levering van UC-communicatieoplossingen aan bedrijven aan te vullen met ondersteunende diensten.
 
Tot slot wijst Julien Collangettes erop dat "de versnelling van de digitale transformatie ertoe heeft geleid dat we gewend zijn geraakt aan communicatie en samenwerking via een overvloed aan verschillende platforms en apparaten. Als gevolg daarvan verwachten velen nu dat de integratie van communicatiekanalen in hun werkomgeving even gemakkelijk is als in hun privé-leven. Door hun teams te geven wat ze willen, kunnen bedrijven een stijging van de productiviteit verwachten.
 
Show More
Back to top button