Waarom de digitale ervaring van cruciaal belang is voor hybride werk

75% van de bedrijven beschouwt de digitale ervaring in de hybride werkomgeving bij werknemers als een topprioriteit, zo blijkt uit een studie van VMware. De meeste bedrijven implementeren drie of meer oplossingen om dit te bereiken, in plaats van te kiezen voor één grote geïntegreerde oplossing.

post-image-3
VMware presenteerde de resultaten van een onderzoek naar het verbeteren van de werknemerservaring vanuit een "work anywhere" perspectief. 

Uit de studie "Optimizing Digital Employee Experience for Anywhere Work", uitgevoerd door Forrester Consulting, blijkt dat de digitale werknemerservaring (DEX) een fundamenteel onderdeel is van hybride werk. 

Hieruit blijkt dat 4 elementen noodzakelijk zijn voor een goede werknemerservaring. Dit zijn: experience enablement, experience management, analyse en remediation.

75% van de bedrijven beschouwt de digitale werknemerservaring als een topprioriteit of zelfs een topprioriteit. De meeste van hen (75%) implementeren echter drie of meer oplossingen om aan DEX te doen, in plaats van te kiezen voor één grote geïntegreerde oplossing

Bovendien heeft slechts 25% van de bedrijven momenteel een wereldwijde DEX-oplossing geïmplementeerd, terwijl 60% van plan is er binnen de komende 24 maanden een te implementeren.

74% van de respondenten heeft de prioriteit van DEX verhoogd sinds het begin van de pandemie. Terwijl 80% op zoek is naar een hogere productiviteit van de werknemers. 

"In de context van de hybride werkplek vinden bedrijven het essentieel om te investeren in de digitale werknemerservaring. Het stelt werknemers en IT-teams in staat een positieve impact te hebben en hun volledige potentieel te bereiken," zegt Sophie Decock, Country Manager Benelux bij VMware. 

Ze voegt eraan toe: "Een probleemloze digitale ervaring is een onderscheidende factor voor bedrijven die zich richten op het werven en behouden van toptalent.
 
Toch geeft 84% van de respondenten aan dat hun budget voor DEX-oplossingen in de komende drie jaar zal stijgen tot tussen de 11 en 25% van hun totale IT-budget. Hieruit blijkt hoe belangrijk het is een totaaloplossing te vinden die aan de behoeften van alle werknemers voldoet.
 
 
 
Show More
Back to top button