Belcenter lanceert een vast-mobiel convergentieaanbod

De telecomoperator voor zakelijke glasvezel wordt een "mobile virtual network operator" en onthult een nieuw convergentieaanbod voor bedrijven en een applicatie naar het voorbeeld van WhatsApp en Signal.

post-image-3
Belcenter onthult een nieuw convergentieaanbod (FMU) met een eigen simkaart op het hoogwaardige en beveiligde mobiele netwerk van Proximus.

Net zo intuïtief als WhatsApp en Signal zijn 'Belcenter Mobile' en zijn Flow-toepassing een revolutionair aanbod voor cloud, vaste en mobiele telefonie voor Belgische bedrijven die op zoek zijn naar een convergentieoplossing op een eersteklas mobiel netwerk.

De Flow-telefonieoplossing, die begin 2023 exclusief voor België werd aangekondigd, bestaat uit een Cloud PBX (telefooncentrale toegankelijk via een webportaal met geavanceerd routeringsbeheer), een IP-telefoniedienst (professionele telefonie toegankelijk vanaf elke vaste lijn) en een mobiele (iPhone, Android) en desktop (Windows, macOS) applicatie met instant messaging-functies.
Dit alles kan worden geïntegreerd met bedrijfsapplicaties (ERP, CRM, Teams, Odoo, Google Workspace).

"Dit was het ontbrekende stuk in ons portfolio van bedrijfsoplossingen en we hebben er maanden aan gewerkt. We kozen voor het Premium 4G/5G-netwerk van Proximus om het te lanceren. De Belcenter-simkaart is verbonden met onze beveiligde Cloud. Uw medewerkers krijgen een mobiel nummer en een vast nummer toegewezen", zegt Nicolas Breuer, medeoprichter van Belcenter.

Dankzij de convergente technologie die Belcenter heeft ontwikkeld, kunnen gesprekken naadloos worden gevoerd vanaf een mobiele lijn of de Flow-applicatie. De wagenparkbeheerder heeft volledige controle over de SIM-kaarten die aan het bedrijf worden toegewezen (functies, limieten, opties).

Het aanbod omvat onbeperkt bellen en sms'en in België naar Belgische nummers en onbeperkt bellen en sms'en in Europa naar de Europese Unie (EU-roaming).
De Flow-applicatie die geïntegreerd is in de simkaart van de gebruiker (iPhone, Android) maakt bellen vanaf de mobiele lijn en/of Flow mogelijk. Met een mobiel datapakket van 5, 15 of 30 GB per maand.
De optie voor een tijdelijke of permanente boost van 40 GB (tot 70 GB per maand) wordt geleverd met Wi-Fi-gesprekken (VoWiFi) en 4G/5G-gesprekken (VoLTE) op compatibele apparaten (iPhone, Android).

Het bedrijf vat samen: "Onflexibele en dure telefooncentrales hebben hun langste tijd gehad. Tegenwoordig ligt de intelligentie van zakelijke telefonie in de cloud. Flow is een oplossing voor cloud-telefonie die functionaliteit, mobiliteit, flexibiliteit en gemoedsrust combineert. Dit nieuwe tijdperk leidt tot wat wij "transparante vast-mobiel convergentie" noemen.

Met andere woorden, het is een ideale oplossing voor telewerken, in die zin dat "Flow zakelijke telefonie mogelijk maakt, op een vast of mobiel apparaat, altijd en overal, alsof de gebruiker fysiek op kantoor is. Deze dienst kan snel en eenvoudig worden opgezet, aangezien er alleen een internetverbinding nodig is en de dienst overal ter wereld beschikbaar is".
 
Het mobiele aanbod van Belcenter is transparant. De wagenparkbeheerder kan de levering van elke simkaart afstemmen op de behoeften en bedrijfslijnen. Het bedrijf betaalt een vaste prijs per gebruiker waarin alle functies zijn inbegrepen, zonder verborgen kosten en met opties voor mobiele datatoewijzing. Geen meerdere opties om uit te kiezen, alles is inbegrepen voor een vaste prijs per maand, vanaf €13 exclusief btw.
Show More
Back to top button