Hitachi Data Systems creëert een groep “Kanalen en Oplossingen”

Hitachi Data Systems heeft bepaalde organisationele functies overgedragen in een EMEA-structuur. Met een nieuwe CTO-verantwoordelijke voor het kanaal.

post-image-3
We vinden er een versterking van de teams Channel en Solution Marketing & Business Development (SMBD) in terug. Het nieuwe team is gestructureerd in een matrix-structuur die enerzijds bestaat uit eenheden gesegmenteerd door producten en de andere door horizontale functies. Het doel: een duidelijke richting verkrijgen en een betere support bieden aan de regionale EMEA-teams.
Om die gelegenheid werd de functie van CTO-gecreëerd. Deze werd toevertrouwd aan Bob Plumridge. Het is hij die, als technisch raadgever, de grote klanten en de kanaalpartners van HDS zal beheren.

Onder de “horizontale functies” en “go-to-market” vallen eerst en vooral het “Indirecte Kanaal”, beladen met de EMEA-kanaalstrategie, de partnerschapsprogramma’s en de accreditatie van de voornaamste kanaalpartners.
Een andere functie is de strategische marketing, verantwoordelijk voor de strategische planning van de BU-processen, de marketing-allianties en het beheer van belangrijke lanceringen.
Tot slot is een andere functie, “Operations” genaamd, verantwoordelijk voor het kanaal en de BU (Business Units).
Show More
Back to top button