De Gouden Gids in 2011

De Gouden Gids (telefoongids met lokale publiciteit) wil de Belgen in 2011 sneller en doeltreffender toegang verschaffen tot de diensten en de producten van bedrijven. Met inbegrip van de mobiele tak.

post-image-3
De Gouden Gids kondigt een update aan van zijn online diensten en van de ontwikkeling van nieuwe applicaties voor de iPhone, de iPad, Android en de GPS-navigators. De uitgever Truvo (voorheen World Directories) stelt dat het binnenkort mogelijk zal zijn om ons met de fotocamera van onze mobiele telefoon naar een kledingzaak te begeven, een foto te nemen van een kledingstuk en vervolgens alle nuttige informatie beschikbaar te krijgen over de zaak: openingsuren, promoties, nieuwigheden… De Gouden Gids zal ook nieuwe functies integreren waarmee consumenten onder andere commentaren kunnen delen op sociale media.

Truvo, dat aanwezig is in talrijke andere landen buiten België, zegt hierdoor te willen inspelen op een belangrijke trend die in 2010 werd vastgesteld. Toen steeg het aantal bezoeken aan de mobiele website van de Gouden Gids met 329%. 60.000 personen maakten met een iPhone verbinding met de website van de Gouden Gids.

De uitgever verwijst naar de mening van analisten die zeggen dat reclame op basis van lokale criteria vooral zal worden aangegeven door nationale adverteerders, die interesse zullen hebben in specifieke geografische targeting via de mobiele apparaten.

Midden februari lanceert de Gouden Gids in verschillende media, zowel traditioneel als online, een bewustmakingscampagne over mobiele toegang, in combinatie met in-app aankondigingen.
Show More
Back to top button