Home/ channel belgium /Samsung opent een 4e "Experience Store" in Bergen Samsung opent een 4e "Experience Store" in Bergen Na Charleroi in april, versterkt de Koreaanse reus zijn aanwezigheid in Wallonië met de opening van een nieuwe winkel die volledig gewijd is aan de producten van het elektronicamerk. 2021-11-05Comment 149333297 Samsung heeft ervoor gekozen zijn tweede Experience Store in Wallonië te openen in Bergen, omdat het bedrijf in deze regio de hoogste verkoopcijfers heeft (nr. 1 in België naast de regio Charleroi). Het is dus de vierde Experience Store in België, na die in het Wijnegem Shopping Center in Vlaanderen, de Docks Bruxsel in het centrum van het land en de Shopping de Rive Gauche Charleroi in Wallonië. De nieuwe Experience Store (gevestigd in het winkelcentrum Grands Prés) biedt de consument een plek waar interactie, persoonlijk advies en service na verkoop voorop staan. In het tijdperk van online shopping vindt Samsung dat zijn klanten ook de kans moeten krijgen om zijn mobiele producten te testen, aan te raken en vast te houden alvorens ze te kopen. "Onze Samsung Experience Stores zijn meer dan alleen verkooppunten", legt Sébastien Hiernaux, Sales Director bij Samsung Benelux, uit. "Ze vormen een aangename en inspirerende omgeving waar consumenten kennis kunnen maken met de Samsung-wereld. En waar consumenten zich over het algemeen prettiger voelen bij online winkelen, als ze weten dat er een fysieke Samsung-winkel in de buurt is." Zelfs na de inperking koopt 78% van de Belgische consumenten zijn smartphone in een fysiek verkooppunt. Een cijfer dat de opening van een nieuwe "fysieke" winkel in het digitale tijdperk nog steeds rechtvaardigt, omdat het inspeelt op het koopgedrag van de Belgen. In deze nieuwste Experience Store zullen vooral de nieuwste mobiele innovaties van Samsung (smartphones, tablets, smartwatches, koptelefoons, enz.) te zien zijn. De winkel is zo ingericht dat de medewerkers geen vaste plaats hebben: zij kunnen zich dus verplaatsen in de verkoopruimte om elke klant te ontmoeten en persoonlijk advies te geven, maar ook om mobiele Samsung-producten binnen anderhalf uur te repareren (als de klant een afspraak heeft gemaakt). Er is ook speciale aandacht besteed aan de dienst na verkoop. Show More Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Voorbeeld Newsletter Enter your Email address