Visma neemt Belgische scale-up Beeple over

Het Noorse IT-bedrijf heeft de Belgische technologische scale-up Beeple overgenomen. Het bedrijf biedt HR-planningsoplossingen voor organisaties die gebruikmaken van flexibele arbeidskrachten.

post-image-3
Visma, specialist in cloudoplossingen voor bedrijven, heeft de Belgische scale-up Beeple overgenomen, die een plannings- en communicatietool heeft ontwikkeld waarmee klanten personeel in ploegendienst kunnen beheren, zoals de vaccinatiecentra in verschillende grote Belgische steden voor de planning van vrijwilligers en artsen.

Beeple, opgericht in 2016 door Karel Rabaut en Nathan Samson, wil een antwoord bieden aan de vele bedrijven uit de uitzendsector die het moeilijk vinden om flexibele medewerkers op het juiste moment en voor de juiste functie in te zetten. 

Het platform is in staat om de verschillende belanghebbenden in deze sector, zowel uitzendbureaus, opdrachtgevers als uitzendkrachten, met elkaar in contact te brengen. 
Beeple biedt unieke mogelijkheden die in traditionele planningstools ontbreken, met name op het gebied van flexibele en complexe planning. Zo kunnen verschillende mensen tegelijkertijd aan een planning werken en kunnen complexe factoren zoals statussen automatisch in de verwerking worden geïntegreerd.

De overname van het Belgische bedrijf door het Noorse IT-bedrijf Visma markeert een nieuwe fase in de groei van Beeple: "Onze ambitie is om onze sterke groei in de Benelux voort te zetten, maar ook om nieuwe markten in het buitenland te veroveren. Visma stelt ons in staat toe te treden tot een ecosysteem dat ons bedrijf begrijpt en dat ons zal helpen te evolueren, vooral op het gebied van SaaS. We zijn ervan overtuigd dat deze evolutie zowel onze klanten als onze medewerkers ten goede zal komen", aldus Nathan Samson, medeoprichter van Beeple.

Beeple is de afgelopen jaren snel gegroeid en heeft nu ongeveer 30 werknemers. Zij biedt haar diensten aan verschillende sectoren aan, van uitzendbureaus tot organisaties die actief zijn in de detailhandel, de horeca en de zorg. 
De tool heeft ongeveer 30.000 actieve gebruikers per maand in 26 landen op drie continenten. De Benelux-landen zijn haar belangrijkste markt, met Frankrijk en Spanje als snelst groeiende landen.

Het Belgische bedrijf zei dat het zijn identiteit binnen de Visma-groep zou behouden en verzekerde dat bestaande contracten niet zouden worden aangetast. "Wij zullen onze naam en identiteit behouden door nieuwe synergieën tot stand te brengen. Met de hulp en kennis van SaaS, business development, OPS processen en IT best practices zullen we het beheer van Beeple kunnen verbeteren zodat iedereen er in de nabije toekomst de vruchten van kan plukken", aldus het hoofd van het bedrijf.

John Reynders, Area Director Benelux bij Visma, concludeert: "Het tekort aan arbeidskrachten is een uitdaging waar elk bedrijf voor staat en de unieke propositie van Beeple biedt een belangrijke toegevoegde waarde bij de aanpak ervan.
 
 
Show More
Back to top button