Samsung Galaxy Z Flip4 uitgeroepen tot "Product van het Jaar 2023

De nieuwste opvouwbare smartphone van de elektronicagigant is in België uitgeroepen tot "Product van het Jaar". Het toestel wordt de eerste mobiele telefoon die de prijs ontvangt, waarmee het innovatieve karakter van de Galaxy Z Flip4 wordt erkend. 

post-image-3
De prijs "Product van het Jaar" werd voor het eerst uitgereikt in 1987 en wordt jaarlijks toegekend op basis van een evaluatie door vakmensen en consumenten. Tot nu toe werd de titel "Product van het Jaar" echter voornamelijk toegekend aan consumentenproducten. 
Dit jaar heeft voor het eerst een smartphone de prijs gewonnen: de Galaxy Z Flip4 van Samsung.

"De belangstelling voor opvouwbare producten groeit voortdurend. Wij hebben deze categorie met succes omgevormd van een radicaal idee tot mainstream-apparaten waarvan miljoenen mensen over de hele wereld genieten. We bieden een ongeëvenaarde mobiele ervaring met deze Galaxy Z Flip4," aldus Davy Moons, Mobile Marketing Manager bij Samsung België.

"Consumenten worden steeds veeleisender", aldus Katia Van Eecke, directeur International Support bij organisator Poy Operations. "Merken moeten hun vertrouwen verdienen op basis van objectieve en serieuze criteria. In deze concurrentiestrijd is de inbreng van de consument zelf doorslaggevend. Dit is een groot voordeel dat de winnaars zonder schaamte kunnen opeisen.
 
De verkiezing van de winnende producten is gebaseerd op inzendingen van merken en detailhandelaren. Na een eerste selectie op basis van objectieve criteria worden de producten beoordeeld door bereidwillige consumenten die het product hebben gekocht. Zij beoordelen de producten op innovatie, aantrekkelijkheid en gebruiksvriendelijkheid. Het product wordt getest in de leefomgeving van de consument, zodat het gebruiksgemak en de toegevoegde waarde echt kunnen worden getest. Het tevredenheidsonderzoek wordt uitgevoerd door treetz, onder toezicht van het onafhankelijke onderzoeksbureau Nielsen, dat ook de resultaten consolideert.
 
Voor Katia Van Eecke "speelt dit logo een belangrijke rol als innovatiemarkering. Het is herkenbaar en helpt de consument de juiste keuze te maken uit een steeds groter wordend aantal producten. Volgens een recent consumentenonderzoek zou één op de twee consumenten het liefst een product kopen dat het logo draagt.

 
Show More
Back to top button