Wanneer de milieueffecten bepalend zijn voor de aankopen

Duurzame ontwikkeling beïnvloedt nu het koopgedrag van de consument. Bijna een op de twee Europeanen is gestopt met het kopen van bepaalde merken vanwege hun impact op het milieu of de samenleving.

post-image-3
Uit een onderzoek van Visa's Sustainability Consumer Research in 12 Europese landen blijkt dat duurzaamheid een grote invloed heeft op het koopgedrag van consumenten. 
In feite verwacht 75% van de ondervraagde consumenten dat bedrijven duurzaamheidsinitiatieven nemen. 46% van de respondenten koopt niet meer bij bepaalde merken of bedrijven vanwege hun impact op het milieu of de samenleving. 

"De betalings- en financiële dienstensector speelt een sleutelrol bij het faciliteren van het bedrijfsleven en de dagelijkse handel. Daarom is het onze verantwoordelijkheid om duurzame consumptie en duurzaam gedrag te versnellen om een tastbare overgang naar koolstofneutraliteit te ondersteunen. Het nieuw gevormde team zal niet alleen een sleutelrol spelen bij het vormgeven van Visa's duurzaamheidsdoelstellingen, maar ook bij het ondersteunen van onze klanten bij hun reis en het adviseren van hen tijdens hun besluitvormingsprocessen op het gebied van duurzaamheid", aldus Charlotte Hogg, CEO van Visa Europe.
Show More
Back to top button