Salesforce onthult Einstein GPT

Het IT-bedrijf heeft een generatieve AI voor CRM geïntroduceerd. De Einstein GPT tool creëert gepersonaliseerde content in Salesforce clouds om medewerkers productiever te maken en de klantervaring te verbeteren.

post-image-3


Salesforce heeft Einstein GPT gelanceerd, een generatieve AI CRM-technologie die op schaal AI-gecreëerde content levert bij elke interactie tussen sales, service, marketing en IT. Een tool die het mogelijk maakt "elke klantervaring te transformeren door generatieve AI".

Einstein GPT combineert de eigen AI-modellen van Salesforce met de generatieve AI-technologie van zijn partners. Het doet dit door real-time gegevens uit de Salesforce Data Cloud te gebruiken en zo alle klantgegevens van een bedrijf te benutten.

Met Einstein GPT kunnen klanten deze gegevens vervolgens eenvoudig koppelen aan de geavanceerde AI-modellen van OpenAI of hun eigen externe model kiezen. Vervolgens hebben ze de mogelijkheid om direct in hun Salesforce CRM prompts te gebruiken om content te genereren die zich voortdurend in realtime aanpast aan veranderende klantinformatie en -behoeften.
 
Einstein GPT genereert bijvoorbeeld gepersonaliseerde e-mails die verkopers naar klanten sturen, evenals specifieke antwoorden waarmee klantenservice-professionals sneller op vragen van klanten kunnen reageren. De oplossing kan ook gerichte content creëren voor marketeers om de respons op campagnes te verhogen, en automatisch code genereren.

"De wereld ondergaat de meest ingrijpende technologische verandering met de opkomst van realtime technologieën en generatieve AI. Ze komen op een kritiek moment waarop elk bedrijf zijn relatie met zijn klanten intelligenter, geautomatiseerd en gepersonaliseerd wil maken", aldus Marc Benioff, CEO van Salesforce. 

"Einstein GPT, gecombineerd met onze Data Cloud en geïntegreerd met al onze clouds, evenals Tableau, MuleSoft en Slack, stelt al onze klanten in staat de AI van morgen te omarmen. We zijn zelfs van plan om het te integreren met OpenAI wanneer dat wordt gelanceerd."
 
Daarnaast combineert Salesforce de Enterprise-versie van OpenAI's ChatGPT-technologie met zijn eigen AI-modellen om AI-gegenereerde content te leveren die zowel relevant als vertrouwd is.
 
Einstein GPT is de volgende generatie van Einstein, de AI-technologie van Salesforce die jaarlijks meer dan 200 miljard AI-aangedreven voorspellingen levert. 
Door de eigen modellen van Einstein AI te combineren met toonaangevende natuurlijke taalmodellen, kunnen organisaties natuurlijke taalaanwijzingen op hun CRM-gegevens gebruiken om krachtige, tijdbesparende automatiseringen te activeren en gepersonaliseerde AI-gegenereerde content te creëren.

Einstein GPT for Sales genereert automatisch verkooptaken zoals het opstellen van e-mails, het plannen van vergaderingen en het voorbereiden van de volgende interactie.

Met Einstein GPT for Service kun je informatieve artikelen schrijven op basis van case reports uit het verleden. Of het kan gepersonaliseerde chatreacties creëren voor medewerkers van de klantenservice om de klanttevredenheid te verhogen.

Einstein GPT voor Salesforce's Slack-applicaties biedt AI-aangedreven klantinzichten in Slack, zoals intelligente samenvattingen van verkoopkansen en acties van eindgebruikers, zoals het bijwerken van informatieve artikelen.

Terwijl Einstein GPT voor ontwikkelaars naar verwachting de productiviteit van ontwikkelaars zal verbeteren met Salesforce's eigen grote Taalmodel met behulp van een AI-chatassistent om code te genereren of vragen te stellen voor talen als Apex.

Naast deze aankondigingen kondigde Salesforce de oprichting aan van een "Salesforce Ventures Generative AI Fund", de wereldwijde investeringstak van het bedrijf. Dit nieuwe fonds van 250 miljoen dollar zal investeren in veelbelovende start-ups, het ecosysteem ondersteunen en de ontwikkeling van verantwoorde, betrouwbare en generatieve AI stimuleren.
 
Show More
Back to top button