IT-leveranciers blijven lachen

90% van de IT-leveranciers verwacht een stijging van hun omzet tegen 2029. De online ‘marktplaats’ wordt essentieel om hun klantenbestand uit te breiden, nieuwe diensten aan te bieden en de winstgevendheid van bedrijven te vergroten. Uitleg.

post-image-3
Cloud commerce marktplaats Pax8 onthult de resultaten van een onderzoek onder IT-providers uitgevoerd in opdracht van Channelnomics.
Volgens het rapport ‘In-Channel Digital Sales Evolution’ veranderen verschillende trends de toekomst van in-channel digitale verkoop.

En niet voor niets halen 9 van de 10 respondenten aanzienlijke voordelen uit online “marktplaatsen” dankzij de mogelijkheden die door de analyse van klantgegevens worden gecreëerd om nieuwe bronnen van terugkerende inkomsten te genereren.

“Aangezien oplossingsaanbieders marktplaatsen zien als de verkoopkanalen van de toekomst, worden ze het best bediend door platforms met uitgebreide e-commerce-oplossingen die hun digitale mogelijkheden uitbreiden, een naadloze verkoopervaring bieden en de kansen op up- en cross-selling maximaliseren”, analyseert Ryan. Walsh, strategiedirecteur bij Pax8.

Zo is “de Pax8 Marketplace ontworpen om partners te helpen meer verkoopkansen te genereren en de relaties met hun klanten te verbeteren door hen te voorzien van de infrastructuur en middelen die nodig zijn om hun winstgevendheid te vergroten”.

Het potentieel van “marktplaatsen” beter benutten

Ruim een ??derde van de IT-dienstverleners genereert meer dan 20% van hun omzet via marktplaatsen. Bovendien blijkt uit het onderzoek dat 87% van de deelnemers van plan is om de komende vijf jaar meer gebruik te maken van marktplaatsen.

“De opkomst van marktplaatsen als groeimotor stelt IT-dienstverleners in staat meer klanten te bereiken, de winstgevendheid te vergroten en nieuwe en verbeterde diensten aan te bieden.” Marktplaatsen bieden veel mogelijkheden.

De 3 voordelen van marktplaatsen

-Bereik een breder publiek met minimale overhead en vergroot tegelijkertijd het verkoopvolume en de schaalbaarheid:
Marktplaatsen bieden IT-dienstverleners de mogelijkheid om hun producten en diensten wereldwijd aan te bieden. Volgens veel deelnemers aan de enquête opent dit nieuwe zakelijke kansen, zoals een hogere winstgevendheid (46%), een grotere vraag naar professionele diensten (45%) en een betere analyse van klantgegevens (38%).

-Zorg voor duurzame groei door commerciële strategieën te richten op klantervaring:
Klantloyaliteit en -tevredenheid zijn prioriteiten. Wereldwijd zegt meer dan de helft van de respondenten (51%) dat ze hun verkooptechnologie verbeteren, nieuwe partnerschappen aangaan (51%) en hun gespecialiseerde diensten uitbreiden (46%) om een ??betere klantervaring te creëren.

- Afstemming van go-to-market-strategieën op de voorkeuren en het gedrag van klanten:
Driekwart van de ondervraagden zegt zich te laten beïnvloeden door feedback van klanten over hun aankopen via marktplaatsen. Bovendien zegt 46% van de oplossingsaanbieders in Noord-Amerika dat feedback van klanten hun beslissingen beïnvloedt. In Europa bedraagt ??dit cijfer 34 procent en in de regio Azië-Pacific 18 procent.

Waarom marktplaatsen adopteren?

De drie belangrijkste overwegingen die in het rapport naar voren komen zijn:

- Plaats kostenbesparingen centraal in de strategie:
Bijna de helft van de respondenten geeft aan dat kostenbesparingen een prioriteit zijn bij het ontwikkelen van hun marktstrategieën. Ze evalueren de kosten van transacties, commissies en marketing. Het vinden van de juiste balans tussen kosten enerzijds en nieuwe inkomsten- en groeistromen anderzijds is cruciaal voor het behouden van schaalbare winstgevendheid.

-Datagestuurde besluitvorming:
Digitale verkoopplatforms bieden gedetailleerde informatie over de aankoopgeschiedenis en behoeften van klanten via verschillende analyses, waaronder bestelpatronen. Door beslissingen te nemen op basis van deze gegevens kunnen IT-dienstverleners toekomstige verkopen stimuleren en de klantervaring verbeteren.

-Vergroot de verkoop met een gebruiksvriendelijk platform:
Een gebruiksvriendelijke marktplaats verbetert de ervaring van de IT-dienstverlener en zijn klanten en faciliteert transacties. Door te kiezen voor een platform met een intuïtieve interface, efficiënte zoekfuncties en eenvoudig productbeheer verkleint u de technische barrières, verhoogt u de winstgevendheid en maximaliseert u het rendement op investeringen in technische infrastructuur.

“Markten worden essentieel zodat Managed Service Providers (MSP's) effectiever kunnen opschalen, waardevolle klantinzichten kunnen verwerven en nieuwe inkomstenstromen kunnen aanboren”, zegt Larry Walsh, CEO en hoofdanalist bij Channelnomics.

“Onze onderzoeksresultaten benadrukken het groeiende belang van digitale verkoopplatforms bij het transformeren van go-to-market-strategieën en het optimaliseren van klantervaringen. Nu de digitale handel zich blijft ontwikkelen, is het belangrijk dat MSP’s deze platforms adopteren om groei en winstgevendheid op de lange termijn te garanderen.

www.channelnomics.com.
Show More
Back to top button