Een kwart van de Belgische KMO’s heeft een CRM

Uit een raadpleging door Microsoft Ultimate Business Makeover bij bijna 200 Belgische bedrijfsleiders werd geconcludeerd dat de Belgische bedrijven en KMO’s zich beginnen te interesseren in de automatische tracking van hun bedrijf en hun klanten.

post-image-3
Tot op heden gebruiken 26% van de ondervraagde bedrijven nog Outlook om hun cliënteel op te volgen. 23% gebruiken de CRM-software en 17% Excel. “Outlook en Exel gebruiken is geen vergissing op zich,” aldus Steven Stokmans, directeur voor de sector van de KMO’s bij Microsoft Belux. “Maar die applicaties werden voornamelijk ontworpen voor email en accountbeheer.”

Volgens de enquête uitgevoerd bij Belgische KMO’s doet de kennis over CRM stilaan zijn intrede in de sector van de KMO’s. Zo is één KMO op vijf reeds van start gegaan met een dergelijk CRM-project, en wil 2 op 3 meer weten over CRM (66%). Een gelijkaardig percentage wil zijn huidige software gaan evalueren: 40% wil dat gaan doen op korte termijn, en 26% in de nabije toekomst. 34% wil niets ondernemen, noch wat betreft software, noch op gebied van leverancier.
Show More
Back to top button